Všeobecný přehled

Ve škole nejnudnější část výuky, v životě nejpotřebnější pro konverzaci. Celý život si vytváříme všeobecný přehled. Na základce nás naučí historii, něco se dozvíme v občance, další věci do nás nacpou na zeměpisu a přírodopisu a čeština to završí. A skoro všechny ty děti támhle v lavicích si myslí přesně tu samou větu.

„K čemu tohle sakra využiju?“
Jenže co se jeví jako nudný monolog učitele se jednou může hodit, abychom se neztrapnili, když nevíme, kde se nachází třeba Polsko, jaký rozdíl je mezi savcem a rybou, nebo kdo byl naším prvním prezidentem.
Někdy je to ku pláči, když se v televizi dozvíte, že vaječná skořápka v jídle vám může vylomit zub, nebo vidíte člověka uvažovat nad tím, z čeho je asi rýžové mléko.

Všeobecný přehled je důležitý stejně jako cokoli jiného, avšak právě jeho nedostatek nás může přivést do trapných situací, kdy lidé přemýšlí, jestli to, co jsme řekli je myšleno vážně, nebo to byl vtip.

V dnešním světem hýbou společností určitá témata:
–          Filmy, seriály
–          Slavné osobnosti: zpěváci, zpěvačky, herci, herečky a další, pak jejich děti, manželé, milenci a milenky, oblečení, chování, auta, přešlapy, dům či byt, fotky, chování, výroky…
–          Jídlo: masožravci, všežravci, pescetariáni, lakto-ovo vegetaiáni, vegani, vitariáni, semivegetariáni, frutariáni, paleotici, celiatici… – a o všem se dá dlouze debatovat
–          Peníze
–          Značky – aut, benzínu, oblečení, šminek, prostě všeho, co na sobě značku má
–          Výchova dítěte – okruh lidí debatující na toto téma se v posledních letech prudce zvyšuje
–          Politika – ale ta hýbe společností snad v každé době
–          Názor – názor na to či ono, je důležité ho mít, protože pak se o něm dá s někým mluvit. Pokud narazíte s někým na společné téma, může vzniknout konverzace a ta se přelít až do dlouholetého přátelství.

Máme internet, máme knihy, máme kolem sebe neskutečně mnoho lidí a zdrojů. Učit se můžeme ze všech. Nemusí to nutně být ono násilné drcení, které známe ze školy, ale příjemné posezení u časopisu, nebo internetu, kdy se dozvíte něco nového a budete si o tom moci zase s někým popovídat, protože nic neomrzí tak, jako pořád dokola omílaná témata.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup