Toaletní papír – běžná věc denní potřeby?

Toaletní papír denně odvádí tu nejšpinavější práci na světě. Život bez něho si dnes neumíme představit, a snad právě proto je toaletní papír nejprodávanější papírenský výrobek na světě. Dojít si na toaletu bez tohoto neocenitelného pomocníka je nepředstavitelné. Ale věřte, že ne vždy tomu tak bylo.

HISTORIE TOALEŤÁKU
Kousky trávy, listy, mech, sníh, kožešina, různé látky, ovčí vlna, kokosové skořápky, kameny a hlína, nebo dokonce levá ruka… To všechno se používalo v závislosti na zemi, počasí či sociálních zvyklostech po vykonání potřeby dávno před tím, než se objevil toaletní papír. Historie toaletního papíru je však překvapivě krátká, a sahá přibližně do roku 600 našeho letopočtu, kdy první toaletní papír začali vyrábět v Číně z rýžové slámy.

Vývoj toaletního papíru:
·         14. století – v Číně se toaletní papír vyrábí masově.
·         17. století – noviny se staly obvyklým toaletním papírem.
·         rok 1857 – byl v USA vyroben první tovární toaleťák.
·         rok 1879 – začal se prodávat toaletní papír v rolce.
·         rok 1891 – toaletní papír na rolce byl patentován.
·         rok 1942 – byl vyroben první dvouvrstvý toaletní papír, který byl jemnější a více ohebný.
·         rok 1990 – toaleťáky začaly obsahovat léčivé složky, například z aloe.
·         rok 1990 – začaly se prodávat první vlhké toaletní papíry.
Toaletní papír je navržen tak, aby se po namočení rozložil a tím se předešlo ucpání kanalizačního odpadu. Někde však ještě dnes vhazují použitý toaletní papír do koše, neboť jejich kanalizace není stále uzpůsobena k tomu, aby se roury neucpávaly. V islámském státě neustále používají po vykonání potřeby pouze levou ruku, kterou považují za ruku nečistou. Asi málokdo z nás si tento úkon dovede představit v reálu…

Toaletní papír dnes:
Toaletní papír je vyráběn z recyklovaného papíru, který není bělen, aby nedocházelo k zamořování vod. Dnes je dostupný v mnoha typech, barevných variantách, dekoracích a strukturách. Často bývá propagován jako luxusní, což znamená, že je například ražený, vzorkovaný, navoněný nebo napuštěný léčivými a antibakteriálními látkami.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup